توصیه های تغذیه ای و بهداشتی برای داشتن زندگی بهتر با دیابت

توصیه های تغذیه ای و بهداشتی برای داشتن زندگی بهتر با دیابت

توصیه های تغذیه ای و بهداشتی برای داشتن زندگی بهتر با دیابت

  • برای داشتن یک برنامه صحیح دارویی و رژیم درمانی به پزشک و کارشناس تغذیه مراجعه کنید .
  • از مواد غذایی حاوی الیاف گیاهی (فیبر غذایی) مانند نان و غلات سبوس دار ، سبزی ها و میوه های با شیرینی کمتر استفاده کنید.
  • به جای مصرف مواد قندی ساده مانند قند و شکر ، مربا، عسل و … از خشکبار و میوه های خشک استفاده کنید. (میزان مصرف روغن های جامد و چربی را در رژیم غذایی خود محدود کنید و در برنامه غذایی خود تا حد امکان از روغن زیتون استفاده کنید.)
  • از گوشت بدون چربی و مرغ بدون پوست استفاده کنید.
  • مصرف ماهی دو بار در هفته توصیه می گردد. (از روش های پخت آب پز، بخار پز، تنوری کردن و کباب کردن به جای سرخ کردن استفاده کنید)
  • از شیر و فرآورده های لبنی کم چرب استفاده کنید.
  • برای کنترل وزن در حد مطلوب انجام ورزش و فعالیت های بدنی مناسب و رعایت رژیم غذایی صحیح و زیر نظر پزشک و کارشناس تغذیه توصیه می شود انجام فعالیت های ورزشی مناسب با شرایط و وضعیت سلامت فرد ، نرمش های ملایم روزانه حداقل ۱۵ دقیقه پیاده روی بعد از غذا توصیه می شود.
  • هرگز با شکم خالی و گرسنه ، ورزشی و پیاده روی نکنید.
  • برای اطمینان از سلامت چشم و کلیه های خود به طور منظم به پزشک متخصص مراجعه کنید.
  • شستشوی روزانه پاها با آب ولرم و صابون مناسب و خشک کردن با حوله نرم توصیه می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *